راه های شناسایی دروغگوها
نوشته شده توسط : محمد جهانيان

افراد دروغگو معمولا از نظر نوع رفتاری با یکدیگر شباهت بسیاری دارند که دانستن این خصوصیات به ما کمک می کند تا حدودی این افراد را بشناسیم.برخی از علایم و روش هایی که باعث شناخت دروغگو می شوند:

   چشمان کسانی که دروغ می گویند یا بازتر از حد معمول است یا دائما چشم های آنان به نقاط مختلف حرکت می کند.در عین حال آنها معمولا از نگاه مستقیم به شما احساس ناراحتی می کنند و سعی می کنند مستقیما به شما نگاه نکنند.

  گاهی اوقات افراد دروغگو بخشی از صورت و دهانشان را هنگام حرف زدن می پوشانند.وقتی از آنها سوال می شود دماغ یا گوششان را به حالت عصبی می خارانند.فرد دروغگو معمولا هنگام حرف زدن حرکت اضافی زیادی از خود بروز می دهد.هنگام حرف زدن زیاد تپق می زند و اشتباهات فراوان گفتاری را سعی می کند به گونه ای بپوشاند.آنها همیشه کلی گویی می کنند و بارها این کلیات را تکرار می کنند تا خودشان را قانع کنند.آنان سعی می کنند به گونه ای گیج و مبهم سخن بگویند و با این کار به شما اجازه نمی دهند تا حرف های آنان را تجزیه کنید.

  هنگامی که سعی دارید راجع به موضوع مورد بحث از آنها سوال کنید بلافاصله موضوع بحث را عوض می کنند حتی اگر سوال شما را متوجه شوند چنین وانمود می کنند که سوال شما را نشنیده اند و به بحث خاتمه می دهند. اگر میخواهید مطمئن شوید او دروغ گفته چند روز بعد راجع به موضوعی که در مورد آن دروغ گفته سوالی بپرسید تا برایتان یک داستان با مطالب متفاوت تعریف کند.اگر قدری به صحبت آنها شک دارید شما را به بی اعتمادی متهم می کند و خیلی سریع با این کار به بحث خاتمه می دهد.

   آدم های دروغگو معمولا پرحرف هستندو در مورد هر چیزی اظهار نظر می کنند.افراد دروغگو کسانی هستند که در زندگی شخصی یا خانوادگی دچار مشکل هستند. پس در مورد حرف های چنین افرادی بیشتر دقت کنید.خنده های بی دلیل و بی گاه هنگام صحبت کردن یکی دیگر از علائم افراد دروغگوست.آدم های دروغگو همیشه سعی می کنند حرف های زیبا و جذاب به زبان بیاورند و با این کار امکان کشف حقیقت را از ما سلب کنند.

   نکته ی پایانی اینکه شاید افراد دروغگو در کوتاه مدت بتوانند حقیقت را از دیگران مخفی کنند اما زمان باعث خواهد شد که همیشه افراد دروغگو رسوا شوند و هیچ گاه حقیقت پنهان نخواهد ماند.

منبع:http://exitreality.blogfa.com/post-25.aspx





:: موضوعات مرتبط: روانشناسي , ,
:: برچسب‌ها: راه های شناسایی دروغگوها , دروغ , شناسایی دروغگو , شناسایی دروغگوها ,
:: بازدید از این مطلب : 1032
|
امتیاز مطلب : 126
|
تعداد امتیازدهندگان : 44
|
مجموع امتیاز : 44
تاریخ انتشار : 17 آبان 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: